Вітаю Вас, Гість
 
 

Методична тема:

Підвищення якості освіти через удосконалення

творчої співпраці учнів та педагогів.

 

 

 

 

Обґрунтування вибору методичної  теми:

  1. Актуальність проблеми для діяльності педагогічного колективу ліцею і відповідність розвитку колективу реалізації конкретних завдань, які випливають з методичної проблеми.
  2. Співзвучність проблеми сучасним педагогічним ідеям та концепціям розвитку ПТО.
  3. Колегіальний вибір проблеми з урахуванням думок його членів.
  4. Цілісність між методичною темою як навчальної,так, і виховної, професійної роботи, інтеграції її у виробничий процес.

 

Мета роботи над темою:

Підтримка ділового настрою педагогів, допомога у подоланні труднощів, у відкритті шляху до пошуку, ініціативи й творчості.

 

Пріоритетний напрямок:

Постійний пошук нових педагогічних технологій, ідей, напрямків. Усі методи, засоби, форми навчання та виховання мають відповідати змісту й завданням формування духовної, морально-етичної, висококультурної, компетентної у професії, творчої особистості учня.

 

Завдання роботи над методичною темою:

Загальний напрямок:

  • Створення цілісного творчого згуртованого колективу.
  • Вироблення єдиних педагогічних позицій, спільних цінностей, традицій.
  • Збагачення знань педагогів.
  • Постійне підвищення педагогічної майстерності, професіоналізму.
  • Аналіз і контроль навчально-виховного процесу, якості знань, вихованості й розвитку учнів.
  • Запровадження в процес навчання й виховання інноваційних технологій.
  • Удосконалення й відпрацювання ефективних методик та прогресивних технологій навчання і виробництва.
  • Удосконалення системи роботи структурних підрозділів методичного комплексу.
  • Розробка методичних матеріалів, навчальних посібників.
  • Вивчення, узагальнення, впровадження кращого педагогічного досвіду педагогів ліцею, міста, області, України.
  • Пошук і підтримка творчих педагогів ліцею.
  • Надання можливості педагогічним працівникам реалізувати свої творчі здібності через дослідницько-пошукову та наукову діяльність.

Атестація педагогічних працівників:

  • Активізація творчої професійної діяльності педагогів.
  • Стимулювання неперервної фахової та загальної освіти.
  • Підвищення відповідальності педагогічних працівників за результати навчання й виховання учнів.
  • Забезпечення  соціального захисту педагогів.

Робота з молодими та малодосвідченими  педагогами:

  • Створення молодим та малодосвідченим  педагогам умов для набуття практичних навичок, необхідних у педагогічній роботі.
  • Розвиток умінь застосовувати теоретичні знання,  у конкретній практичній роботі.
  • Вивчення передового педагогічного досвіду й освоєння різноманітних методів і сучасних освітніх технологій.
  • Виявлення ділових рис молодого спеціаліста з метою підвищення відповідальності за оволодіння професійними навичками.

Робота педагогічної ради:

  • Реалізація державної політики з питань освіти.
  • Спрямованість діяльності педагогічного колективу на вдосконалення освітньої роботи.
  • Втілення в практику досягнень педагогічної науки та передового педагогічного досвіду.
  • Аналіз стану навчально-виховного процесу, рівня викладання, якості знань та рівня вихованості учнів.

Методичні заходи:

  • Залучення педагогів до творчої, науково-дослідницької, інноваційної діяльності.
  • Підвищення загальної й педагогічної культури, психологічної компетентності вчителів.
  • Ознайомлення з новітніми досягненнями психолого-педагогічної науки й передового досвіду.

Робота методичних комісій:

  • Підвищення теоретичного, науково-методичного рівня підготовки педагогічних працівників.
  • Зростання педагогічної майстерності педагогів ліцею.
  • Удосконалення змісту, форм і методів методичної роботи.
  • Створення сприятливого психологічного клімату в колективі.

Самоосвіта педагогів:

  • Вивчення фахових документів та матеріалів.
  • Рефлексія та аналіз особистої професійної діяльності.
  • Систематизація інформаційно-дидактичних матеріалів з педагогіки, методики.
  • Систематизація особистої бази найкращих розробок уроків, цікавих методів, прийомів та технік на уроці.
  • Розробка особистих засобів наочно-дидактичних та демонстраційних матеріалів.
  • Систематична робота над обраною науково-методичною темою, що становить професійний інтерес для педагога.
  • Обмін досвідом роботи під час відвідування уроків і позакласних заходів у колег.
  • Розробка авторських курсів, дидактичних, електронних посібників з предметів.

Робота з учнями:

  • Створення сприятливих умов для розвитку творчої обдарованості учнів.
  • Стимулювання фантазії, створення в учнівських групах умов для вільних пошуків та ситуації успіху в творчій діяльності учнів.
  • Забезпечення психологічної підтримки учнів через виявлення та утвердження учнівських ініціатив методом створення умов для участі в науково-пошуковій, виробничій, волонтерській діяльності.

Очікувані результати:

  • Зростання педагогічної майстерності та фахової компетентності педагогів.
  • Ефективна система гнучкого реагування на інновації, яка допоможе узагальнювати передовий досвід, своєчасно визначати проблеми, що виникають, та обирати інноваційні шляхи їх подолання.
  • Підвищення якісних показників навчальних досягнень учнів.
  • Підготовка конкурентоспроможних випускників, здатних адаптуватися до змін у соціально-економічному середовищі, конкурувати на українському та європейському ринках праці.
  • Засвоєння ефективних стратегій і технологій удосконалення навчально-виховного процесу.